קנקן-ע-סול | הביאנלה השמינית לקרמיקה ישראלית

2016 | מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

אקסטרוזיה/ משיכה

החתך של הכד הארכאולוגי, כפי שמופיע בספרות, מניע עבודה זו להסתכלות מחודשת על הכד עצמו. פעולת האקסטרודר (המשיכה) מאפשרת חיבור מקיף בין הכד התלת מימדי, לבין החתך הדו מימדי. חיבור זה מנכיח את הכוחות החזקים והמנוגדים, הפועלים בחומר. לעיתים החומר מכוּּוץ וצפוף כמו היה שוב על האבניים, והוא חזק ועמיד. אך באזורים בהם הצורה נמתחת ומסתובבת, והפרופיל מוארך יותר משהיה כשנוצר, החומר נוטה להתפורר ולהיסדק, לחזור להיות אבק. החיבור, שהוא היצירה, כמו היה מדרך הטבע, ויכול לכל תנועה באשר היא.   בשיתוף שירי שמיר


חלק מתמונות הכדים צולמו ע"י ליאוניד פדרול